فروش پك قاشق و چنگال يكبار مصرف | پخش پلاستيك آريا

قاشق و چنگال يكبار مصرف از جمله وسايلي هستند كه در زندگي روزمره ما بسيار كاربرد دارند. اين وسايل به دليل سادگي استفاده، قابليت نگهداري و دور انداختن آسان، به شدت مورد استفاده قرار مي‌ گيرند. قاشق و چنگال يكبار مصرف در سال‌ هاي پس از جنگ جهاني دوم به عنوان جايگزين مناسب براي قاشق و چنگال هاي سنتي طراحي شدند. در آغاز، اين وسايل از پلاستيك ساخته شده بودند و براي يكبار مصرف بودند. با پيشرفت فناوري، قاشق و چنگال هاي يكبار مصرف از موادي مانند كاغذ، بامبو، نشاسته، خمير، پلاستيك بيواستفاده پليمري و PLA ساخته شده‌اند. پك قاشق و چنگال يكبار مصرف از نوع درجه يك و كريستال ، گياهي و … در پخش پلاستيك آريا به صورت پك سلفوني با كيفيت بالا و قيمت مناسب عرضه مي گردد.

پك قاشق و چنگال يكبار مصرف VIP جزء يكي از مرغوب ترين انواع ظروف يكبار مصرف است و همان گونه كه از نامش پيداست از مواد كاملا با كيفيت و درجه يك ساخته شده است و هيچ گونه مغايرتي با استاندارد هاي ايمني و سلامتي ندارد
مشخصه‌ هاي پك قاشق و چنگال يكبار مصرف VIP آريا پلاستيك
مجموعه آريا پلاستيك عرضه كننده انواع قاشق و چنگال يكبار مصرف در مدل هاي به روز مي باشد كه تمامي محصولات يكبار مصرف خود را از بهترين برندها در صنعت پلاستيك گردآوري نموده است و با قيمت هاي بسيار مناسب و كاملاً رقابتي بازار در اختيار متقاضيان و خريداران قرار مي دهد. پك قاشق و چنگال يكبار مصرف پلاستيكي از نوع كريستال يا VIP در اين مجموعه جزء پرطرفدارترين قاشق چنگال هاي يكبار مصرف به حساب مي آيد كه از نوعي پلاستيك خاص توليد شده است و براي مراسم ها و مناسبت هاي مختلف گزينه مناسبي براي استفاده مي باشد.

همچنين اكثر رستوران ها، فست فودها و غذاهاي بيرون بر از اين نوع مدل قاشق و چنگال استفاده مي كنند. اين قاشق كريستالي هم به صورت شفاف و بي رنگ هم به صورت رنگي مي باشد و تمامي استاندارد هاي غذايي و بهداشتي در توليد آن رعايت شده و به طور مستقيم با سلامت مصرف كننده در ارتباط است و از كيفيت كافي برخوردار مي باشد.

پك قاشق و چنگال هاي كريستالي يكبار مصرف داراي مشخصه هايي هستند كه آن را از ساير ظروف يكبار مصرف متمايز مي دارد؛ اين ويژگي ها شامل : مواد اوليه بسيار مرغوب، شفافيت بالا، عدم تغيير رنگ بر اثر حرارت، مقاومت در برابر حرارت، فشار و انعطاف پذيري بالا از جمله مشخصه هاي بارز اين نوع قاشق و چنگال به حساب مي آيد. از طرفي توليد كاملاً فود گريد اين محصولات آن را در زمره مرغوب ترين و بهترين قاشق چنگال هاي پلاستيكي يكبارمصرف نموده است.

 

مزيت ها و معايب قاشق و چنگال يكبار مصرف
در صورتي كه بخواهيم مزيت ها و معايب اين وسايل كاربردي يكبار مصرف را به صورت موردي برشماريم ، به موارد مهم زير مي توان اشاره نمود:

1-دور انداختن آسان: قاشق و چنگال هاي يكبار مصرف بسيار سبك هستند و به راحتي مي‌توان آن‌ها را پس از استفاده دور انداخت.

2- بهداشت: قاشق و چنگال هاي يكبار مصرف هيچ‌گونه باكتري و ويروس را به خود نمي‌گيرند و به همين دليل براي استفاده در رستوران‌ها و سفره‌هاي عمومي بسيار مناسب هستند.

3-صرفه جويي در زمان: استفاده از قاشق و چنگال يكبار مصرف، زمان بسيار كمتري نسبت به شستشوي قاشق و چنگال هاي سنتي نياز دارد.

4-قابل حمل: قاشق و چنگال هاي يكبار مصرف بسيار سبك هستند و به راحتي در كيف يا جيب حمل مي‌شوند.

5- قابليت بازيافت: برخي از قاشق و چنگال هاي يكبار مصرف از مواد بازيافت شده توليد مي‌شوند و به همين دليل براي محيط زيست كمترين خطر را به خود دارند.

معايب

1-آسيب به محيط زيست: قاشق و چنگال هاي يكبار مصرف از موادي ساخته شده‌اند كه براي تجزيه زمان بسيار طولاني نياز دارند و به همين دليل محيط زيست را آسيب مي‌ زنند.

2-هزينه: قاشق و چنگال هاي يكبار مصرف، هزينه بسيار بالايي نسبت به قاشق و چنگال هاي سنتي دارند.

3-كمبود استفاده: قاشق و چنگال هاي يكبار مصرف براي يكبار استفاده طراحي شده‌اند و به همين دليل نمي‌توان آن‌ها را در دفتر كار يا خانه استفاده كرد.

4- پلاستيك: برخي از قاشق و چنگال هاي يكبار مصرف از پلاستيك ساخته شده‌اند كه به زودي از بين مي‌روند و به همين دليل محيط زيست را آسيب مي‌ زنند.

اثرات زيست محيطي و شيوه هاي استفاده بهينه از قاشق و چنگال يكبار مصرف
استفاده از قاشق و چنگال يكبار مصرف براي محيط زيست بسيار ضرر دارد. با توجه به تجزيه زمان بسيار طولاني اين وسايل، آلودگي هوا، آب و خاك را افزايش مي‌دهند. همچنين، توليد قاشق و چنگال هاي يكبار مصرف باعث افزايش گازهاي گلخانه‌اي و كاهش منابع طبيعي مانند درختان مي‌شود.

1-استفاده از قاشق و چنگال سنتي: براي كاهش تاثيرات زيست محيطي، بهتر است از قاشق و چنگال سنتي استفاده كرد.

2- بازيافت: برخي از قاشق و چنگال هاي يكبار مصرف از مواد بازيافت شده توليد مي‌شوند. بهتر است از اين نوع وسايل استفاده كرد.

3-استفاده دوباره: برخي از قاشق و چنگال هاي يكبار مصرف قابل استفاده مجدد هستند. بهتر است از اين نوع وسايل استفاده كرد.

4- خريد قاشق و چنگال با كيفيت: براي كاهش هزينه و تاثيرات زيست محيطي، بهتر است قاشق و چنگال با كيفيت خوبي خريداري كرد.

5- استفاده از قاشق و چنگال با زپس‌ گيري شده: برخي از رستوران‌ ها قاشق و چنگال هاي باز پس‌ گيري شده را به مشتريان خود ارائه مي‌دهند. بهتر است از اين نوع وسايل استفاده كرد.

خريد پك قاشق و چنگال كريستال يكبار مصرف
پك قاشق چنگال يكبار مصرف ۱۰ عددي، ۲۰ عددي، ۳۰ عددي، ۵۰ عددي و … از برندهاي معتبر صنعت پلاستيك در سلفون هاي مخصوص رنگي همچون قاشق چنگال يكبار مصرف ضخيم صياد، قاشق چنگال يكبار مصرف تك ظرف و … را از اين مجموعه مي توانيد با كيفيت بالا و قيمت مناسب خريداري نماييد. اين اجناس مناسب براي مناسبت ها و مراسم هاي مختلف مي باشد و نياز شما را جهت برپايي يك ضيافت كامل خواهد نمود.

براي خريداري قاشق چنگال هاي يكبار مصرف به صورت پك در اين مجموعه مي توانيد هم به صورت حضوري از طريق آدرس دقيق در صفحه تماس با ما به فروشگاه در تهران مراجعه نماييد و هماهنگي‌ هاي لازم را نيز از طريق شماره تلفن هاي ثابت و همراه درج شده در اين صفحه انجام دهيد. كارشناسان فروش همه روزه آماده پاسخگويي به سؤالات شما و همچنين پذيرش سفارشات از خرده فروشان محصولات پلاستيكي و پلاسكو فروشان سراسر كشور مي باشد و آماده اخذ قرارداد با ارگان ها و ادارات دولتي و همچنين رستوران دارها و فست فودي ها مي باشد.

براي مشاهده محصولات بيشتر در دسته اجناس يكبار مصرف پلاستيك و اطلاع از كالاهاي جديد به روز عرضه شده در اين فروشگاه زودتر از ديگران، مي توانيد به كانال تلگرام و پيج اينستاگرام آريا پلاستيك بپيونديد و مشاوره رايگان محصول از طريق ادمين و آيدي تلگرام مدير فروش دريافت نماييد.


برچسب‌ها: ،

بازدید:

گياه باباآدم در جنگل استوايي ديان | خواص و روش نگه داري

باباآدم يكي از گياهان آرايشي و معطر است كه در مناطق گرمسيري جنوب شرقي آسيا و استراليا رشد مي‌كند. اين گياه از خانواده لامياسه است و داراي نام علمي Alocasia است. گياه بابا آدم يكي از گياهان آرايشي با برگ‌هاي بزرگ و خوشرنگ است كه از زيبايي خاصي برخوردار است. برگ‌هاي اين گياه شكل قلبي دارند و به طول حدود ۳۰ تا ۹۰ سانتي‌متر و به عرض ۲۰ تا ۶۰ سانتي‌متر مي‌رسند. رنگ برگ‌هاي باباآدم معمولاً سبز شاداب است، اما برخي از اين گونه‌ها نيز داراي نقش‌هاي طرح‌دار هستند. از جمله از انواع مختلف گياه بابا آدم مي توان به بابا آدم قلبي، بابا آدم تنه سرخ، بابا آدم مخملي، بابا آدم بلك و … اشاره كرد.

از بين گونه‌هاي مختلف بابا آدم، Alocasia macrorrhiza و Alocasia amazonica معروف‌ترين‌ها هستند. اين گياهان در طبيعت در مناطقي با شرايط آب و هوايي گرم و مرطوب رشد مي‌كنند و مي‌توانند در دماهاي بين ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتي‌گراد زندگي كنند.

باباآدم گياهي است كه نياز به مراقبت خاصي ندارد و بسيار آسان در نگهداري است. اين گياه براي رشد به نور فراوان نياز دارد، اما در مقابل نور مستقيم آفتاب بايد محافظت شود. باباآدم نياز به آبياري منظم دارد، اما زمان آبياري بايد به گونه‌اي باشد كه خاك هميشه خيس نباشد و خشكي زيادي نيز به وجود نيايد.


ظاهر جذاب و اندازه بزرگ برگ‌هاي آن باعث شده كه اين گياه به نام ‘ گوش فيلي’ هم شناخته شود. بابا آدم متعلق به جنگل‌هاي پرباران جنوب شرقي آسياست، جايي كه برگ‌هاي آن نقشي شبيه به چتر براي گياه ايفا مي‌كنند. اما حدودا از 1950، اين گياه به عنوان يكي از انواع گياه آپارتماني زيبا وارد منازل شد و تا به امروز يكي از محبوب ترين و نوستالژيك ترين گياهان آپارتماني است.
ما عاشق ظاهر جذاب و قد بلند اين گياه هستيم.

مطلب پيشنهادي: شماره تماس گلخانه‌هاي پاكدشت

 

خواص درماني گياه بابا آدم چيست؟
گياه بابا آدم داراي خواص درماني بسياري است كه از قديمي‌ترين زمان‌ها مورد استفاده قرار مي‌گرفته است. اين گياه داراي تركيباتي است كه مي‌تواند به عنوان دارو و درمان براي بسياري از بيماري‌ها مورد استفاده قرار گيرد. در ادامه به برخي از خواص درماني گياه بابا آدم اشاره مي‌كنيم:

كاهش التهابات: برخي تركيبات بابا آدم، مانند فنيل‌پروپانوئيدها، مي‌توانند به عنوان ضد التهاب عمل كنند و براي درمان التهابات مختلف مانند التهاب مفاصل، التهاب پوست و زخم‌ها مورد استفاده قرار گيرند.

درمان سرماخوردگي: برخي تحقيقات نشان داده‌اند كه بابا آدم مي‌تواند در درمان سرماخوردگي و علائم آن مانند سرفه و آنفولانزا مفيد باشد. اين گياه داراي تركيباتي است كه مي‌توانند به عنوان آنتي‌بيوتيك طبيعي عمل كرده و باعث افزايش سيستم ايمني بدن شوند.

كاهش درد: تركيباتي مانند فنيل‌پروپانوئيدها، آلكالوئيدها و ترپنوئيدهاي موجود در بابا آدم، مي‌توانند به عنوان تسكين‌دهنده درد عمل كنند. براي درمان دردهاي شديد مانند درد مفاصل، درد عضلاني و درد عصبي، از بابا آدم مي‌توان استفاده كرد

تقويت سيستم ايمني: گياه بابا آدم داراي خواصي است كه مي‌تواند در تقويت سيستم ايمني بدن مفيد باشد. تركيباتي مانند فلاونوئيدها، آنتي‌اكسيدان‌ها و ترپنوئيدهاي موجود در بابا آدم، مي‌توانند به عنوان آنتي‌اكسيدان طبيعي عمل كرده و باعث كاهش استرس اكسيداتيو در بدن شوند.

درمان عفونت‌هاي قارچي و باكتريايي : گياه بابا آدم داراي خواص ضد قارچي و ضد باكتريايي است كه مي‌تواند در درمان عفونت‌هاي قارچي و باكتريايي مفيد باشد. تركيبات فعال مانند فلاونوئيدها، ترپنوئيدها و الكلوئيدهاي موجود در بابا آدم مي‌توانند باعث اثر ضد قارچي و ضد باكتريايي اين گياه شوند.

به عنوان مثال، برخي تحقيقات نشان داده‌اند كه اسانس بابا آدم قابل استفاده در درمان عفونت‌هاي باكتريايي نظير عفونت‌هاي دستگاه تنفسي و عفونت‌هاي ادراري است. همچنين، برخي مطالعات نيز نشان داده‌اند كه اين گياه مي‌تواند در درمان عفونت‌هاي قارچي نظير كانديديازيس و قارچ‌هاي ديگر نيز مفيد باشد

تسكين سردردها و كمك به هضم غذا: گياه بابا آدم مي‌تواند در تسكين سردردها و كمك به هضم غذا نيز موثر باشد. تركيبات فعال موجود در اين گياه، از جمله فلاونوئيدها و ترپنوئيدها مي‌توانند باعث كاهش التهاب و درد در برخي نواحي بدن شوند كه درد سر نيز شامل آن‌هاست.

به علاوه، اين گياه داراي خواص آنتي‌اسپاسموديك است كه مي‌تواند به تسكين دردهاي شكمي و دفع گازهاي روده كمك كند. اين گياه همچنين مي‌تواند به عنوان يك آنتي‌اينفلاماتور طبيعي عمل كند و به كاهش التهاب در دستگاه گوارش كمك كند. با توجه به اين خواص، استفاده از بابا آدم مي‌تواند به كاهش سردردها و بهبود عملكرد گوارش كمك كند.


با اين حال، براي استفاده بهينه از خواص درماني بابا آدم براي تسكين سردردها و كمك به هضم غذا، بهتر است با پزشك خود مشورت كنيد و دستورات وي را دنبال كنيد. همچنين، توصيه مي‌شود كه قبل از مصرف هرگونه گياهي براي درمان، با پزشك خود مشورت كنيد تا بتوانيد از خواص آن به طور ايمن و موثر استفاده كنيد.

روش نگهداري گياه بابا آدم
گياه بابا آدم يك گياه بسيار خاص و جذاب است كه نيازمند نگهداري مناسب است تا به طور بهتري رشد كند. براي نگهداري اين گياه، بهتر است به موارد زير توجه كنيد:

آبياري: گياه بابا آدم نياز به آبياري منظم و متناسب با نيازهايش دارد. بهتر است خاك آن را به طور مداوم مرطوب نگه داريد، اما به هيچ عنوان خاك آن را بيش از حد آبياري نكنيد و به خاك فرصت بدهيد تا به خوبي خشك شود. بهترين روش براي آبياري گياه بابا آدم، آبياري از طريق سطح خاك است.
نور: گياه بابا آدم به نور مستقيم خورشيد حساسيت نشان مي‌دهد و بهتر است در مناطقي با نور فراوان ولي با نور خورشيد غير مستقيم نگه داري شوند. براي اين گياه، ببهترين مكان نگه داي در نق طه اي پر نور است، به طوري كه نور خورشيد به طور مستقيم به برگ هاي گل نتابد. توجه داشته باشيد كه نور خورشيد از پشت پنجره به صورت نور پشت ذره بين عمل مي كند و باعث سوختن برگ گل هاي شما مي گردد.
دما و رطوبت: گياه بابا آدم در دماي 18 تا 27 درجه سلسيوس بهترين رشد را دارد. همچنين، رطوبت هوا در محدوده 40 تا 60 درصد بهترين نتيجه را در رشد گياه دارد. بهتر است اين گياه را در محيطي با رطوبت متوسط نگه داريد و از خشكي هوا جلوگيري كنيد.
خاك و كوددهي: براي نگهداري بهتر گياه بابا آدم، از خاك حاوي مقدار مناسبي از مواد غذايي و بافت خاك مناسب استفاده كنيد. همچنين، براي بهبود رشد گياه، مي‌توانيد از كودهاي  موجود در جنگل استوايي ديان استفاده كنيد.
تكثير گياه بابا آدم

در ادامه ي روش نگهداري گياه بابا آدم به تكثير اين گياه مي‌پردازيم:
مانند بسياري ديگر از هم خانواده‌هايش- مثل پوتوس، زاميفوليا و مونسترا- بابا آدم نيز به راحتي از طريق قلمه زدن يا قسمت كردن تكثير مي‌شود. بهترين زمان براي انجام اين كار، بهار يا آغاز تابستان است، يعني همزمان با آغاز دوره رشد گياه.

قدم اول: با دقت گياه مادر را از گلدان خارج كنيد. با كمك انگشتان خود، خاك‌هاي اطراف ريشه را با ملايمت كنار بزنيد.

قدم دوم: به آرامي توپ ريشه را به توده‌هاي كوچك تقسيم كنيد. مطمئن شويد كه هر توده جدا شده، حداقل داراي چند غده سيب زميني شكل در ميان ريشه‌ها باشد.
شايد لازم باشد براي تكه كردن ريشه، از يك چاقو، تيغ يا قيچي تيز و تميز كمك بگيريد. هر توده‌ي جدا شده، به يك گياه جديد تبديل خواهد شد.

قدم سوم: هر قسمت را در گلداني جداگانه بكاريد. خاك آنها بايد تازه باشد و بتواند زه كشي را به بهترين نحو انجام دهد. مي‌توانيد با اضافه كردن كمي پرليت، زه كشي را تقويت كنيد.
پس از كاشت در خاك، بايد گياه را آبياري كنيد. حتي مي‌توانيد قبل از انتقال مستقيم به خاك، آنها را در آب قرار داده و اجازه بدهيد كه قبل از كاشت، در ظرف آب ريشه بزنند.
اين گياهان تازه را در محيطي دور از دستگاه‌هاي سرمايشي/ گرمايشي قرار داده و محيط پايداري را براي آنها فراهم كنيد. نگهداري از آنها، درست مانند نگهداري از يك بابا آدم بالغ است. البته براي شروع، بهتر است محيط كمي گرم باشد.

بيشتر بخوانيد: روستاي گلزار پاكدشت، منبع گل و گياه آپارتماني

 

 

علل زرد شدن برگ بابا آدم
علل مختلفي براي اين اتفاق وجود دارد:

نامناسب بودن آبياري

رايج‌ترين علت براي زرد شدن برگ‌هاي گياه بابا آدم، نامناسب بودن ميزان رطوبت خاك- يا همان آبياري بيش از اندازه- است. بابا آدم دوست دارد در خاكي مرطوب (اما نه خيس و اشباع شده) زندگي كند. پس داشتن برنامه مناسبي براي آبياري، بسيار كليدي است.
هنگام آبياري بابا آدم، بايد آنقدر آبياري را ادامه دهيد كه مقدار اضافي از طريق حفرات زه كشي موجود در زير گلدان خارج شود. تخليه مداوم زيرگلداني و خشك نگه داشتن آن بسيار مهم است. گياه نبايد در آب دست و پا بزند! اگر آب باقي مانده در زيرگلداني را دور نريزيد، پايه گياه خيس خواهد شد. اتفاق ناگواري كه با آسيب زدن به ريشه، در نهايت مرگ گياه را رقم مي‌زند. زرد و قهوه‌اي شدن برگ‌هاي بابا آدم، اولين نشانه‌هاي احتمالي براي فاسد شدن ريشه است.
فراهم كردن رطوبت مناسب و پايدار براي بابا آدم بسيار ضرورت دارد. نوسان مداوم خاك بين خيسي شديد و خشكي مطلق، به گياه اضطراب وارد مي‌كند؛ فراموش نكنيد كه بابا آدم در برابر خشكي مقاوم نيست. پس برخلاف بعضي از گياهان ديگر، نبايد آن را بين دفعات آبياري كاملا خشك رها كنيد.

درجه رطوبت
رطوبت پايين و خاكي خشك، سبب پژمردگي و ظاهر شدن لكه‌هايي قهوه‌اي رنگ بر سطح برگ‌هاي بابا آدم مي‌شود. زرد يا قهوه‌اي شدن كل برگ‌ها و ريزش آنها از عوارض بعدي اين اتفاق هستند. اگر مي‌خواهيد شرايط را براي رشد آن كاملا ايده‌آل كنيد، بهتر است رطوبت محيط را خودتان افزايش دهيد. روش‌هايي مانند اسپري كردن آب به گياه، استفاده از دستگاه مرطوب كننده هوا يا قرار دادن گلدان بر سيني آب و سنگريزه، بسيار كارآمد هستند.

نور نامناسب
بهترين رشد بابا آدم تحت نور فراوان اما غيرمستقيم خورشيد انجام مي‌گيرد. با اين وجود آن مي‌تواند ميزان نور متوسط را نيز تحمل كند. اگر گياه براي مدت طولاني در معرض تابش مستقيم قرار بگيرد، برگ‌ها دچار سوختگي خواهند شد. درست است كه بابا آدم مي‌تواند با محيط‌هايي كم نور نيز تطبيق پيدا كند، اما سرعت رشد آن كاهش خواهد يافت. حال اگر نور بيش از حد برايش كم باشد، برگ‌هاي زرد پديدار مي‌شوند.

آفات
يك بابا آدم ضعيف يا مضطرب، بيشتر در معرض هجوم حشرات قرار مي‌گيرد. حشرات مكنده مانند كنه تار عنكبوتي، مي‌توانند تمام رطوبت و مايعات موجود در گياه شما را نوش جان كنند!
اين مشكل سريعا خود را با زرد شدن برگچه‌ها و ساقه‌ها نمايان مي‌كند. شپشك، شپشك آردي و كنه تار عنكبوتي به وفور در گياهان آپارتماني يافت مي‌شوند. اگر به موقع آنها را از بين نبريد، تكثير شده، از ساقه‌ها عبور كرده و در تمام بخش‌هاي گياه حضور خواهند يافت. در واقع، دهان سوراخ كننده‌ي آنها گياه را از درون خالي كرده و روند زرد شدن برگ‌ها را سرعت مي‌بخشد. بخصوص اگر بابا آدم شما پيش‌تر به علت نامناسب بودن نور، كمبود عناصر ضروري يا مشكلات آبياري دچار بيماري يا شوك بوده باشد.

بعضي از زرد شدن‌ها طبيعي هستند
آيا بابا آدم شما در حال رشد و ساختن برگ‌هاي تازه است؟ اگر شاهد بخش‌هاي جديد و جوان در گياه بوديد، نبايد نگران ريزش برگ‌هاي قديمي‌تر شويد. اين برگ‌ها عموما در بخش پاييني گياه هستند و زرد شدن آنها كاملا طبيعي است. در واقع گياه با ريختن برگ‌هاي قديمي، انرژي خود را براي گسترش برگ‌هاي جوان خود ارسال مي‌كند.


آفات و بيماري ها گياه بابا آدم
گياه بابا آدم در برابر برخي از آفات و بيماري‌ها حساسيت نشان مي‌دهد، اما با مراقبت و پيشگيري، مي‌توان از آن‌ها جلوگيري كرد. برخي از آفات و بيماري‌هايي كه ممكن است بر روي گياه بابا آدم ظاهر شوند عبارتند از:

كرم سياه: اين كرم‌ها روي برگ‌ها و ساقه‌ها قرار مي‌گيرند و باعث شكستگي و آسيب ديدگي گياه مي‌شوند. براي كنترل اين كرم‌ها، مي‌توانيد از حشره‌كش‌هاي شيميايي يا طبيعي مانند روغن نباتي و آب مالت استفاده كنيد.
پشه سفيد: اين پشه‌ها روي برگ‌ها و ساقه‌ها قرار مي‌گيرند و باعث آسيب ديدگي گياه مي‌شوند. براي كنترل اين پشه‌ها، مي‌توانيد از حشره‌كش‌هاي شيميايي يا طبيعي مانند روغن نباتي و آب مالت استفاده كنيد.
شب‌پره: اين حشره روي برگ‌ها و ساقه‌ها قرار مي‌گيرد و باعث آسيب ديدگي گياه مي‌شود. براي كنترل اين حشره، مي‌توانيد از حشره‌كش‌هاي شيميايي يا طبيعي مانند روغن نباتي و آب مالت استفاده كنيد.
پوسيدگي ريشه: اين بيماري باعث پوسيدگي ريشه و مرگ گياه مي‌شود. براي پيشگيري از اين بيماري، بهتر است خاك گياه را خشك نگه داريد و آبياري را با ميزان مناسب و در فواصل زماني مناسب انجام دهيد
شايع‌ترين آفات بابا آدم شپشك معمولي، شپشك آردي، شته و كنه تار عنكبوتي است. براي پيشگيري از حضور آفات، مي‌توانيد هر چند هفته يكبار تمام بخشهاي گياه را با محلول آب و صابون اسپري كنيد.
اين كار ضمن سالم نگه داشتن گياه، به پاك شدن گرد و غبارهاي آن نيز كمك مي‌كند. اما اگر گياه به اين آفات دچار شد، مي‌توانيد از روغن چريش (neem oil) و يا محلولهاي مخصوص ضدعفوني استفاده كنيد. اين نوع محصولات هم آفات و هم تخم‌هاي آنها را از بين خواهد برد.

همچنين مي توانيد براي حفظ سلامت گياه بابا آدم در اين شرايط از اسپري هاي قارچ كش و يا ضد حشره موجود در جنگل استوايي ديان استفاده نماييد.

خواص گياه بابا آدم براي مو
گياه بابا آدم يكي از گياهان دارويي است كه در طب سنتي براي درمان مشكلات مختلف استفاده مي‌شود. برخي از خواص اين گياه براي مو عبارتند از:

تقويت ريشه‌هاي مو: استفاده از عصاره گياه بابا آدم باعث تقويت ريشه‌هاي مو و افزايش رشد موها مي‌شود.

جلوگيري از ريزش مو: اين گياه داراي خاصيت قدرتمندي است كه به كاهش ريزش موها كمك مي‌كند.

حفظ رطوبت موها: استفاده از محصولات حاوي عصاره گياه بابا آدم مانند شامپو و كرم مو، به حفظ رطوبت موها كمك مي‌كند.

تسكين خارش و التهاب پوست سر: خواص ضد التهابي و ضد خارش گياه بابا آدم، مي‌تواند به بهبود وضعيت پوست سر كمك كند.

درمان شوره: عصاره گياه بابا آدم مي‌تواند به بهبود وضعيت شوره در پوست سر كمك كند.

توجه داشته باشيد كه براي بهره‌مندي از خواص گياه بابا آدم براي مو، بايد محصولات حاوي اين گياه را به دقت انتخاب كرده و همچنين با پزشك يا متخصص پوست مشورت كنيد

عرق بابا آدم براي لاغري شكم
عرق بابا آدم يكي از درمان‌هاي طبيعي براي لاغري شكم است. اين عرق حاوي تركيباتي است كه مي‌تواند به تنظيم متابوليسم بدن و كاهش سطح چربي در منطقه شكم كمك كند.

براي استفاده از عرق بابا آدم براي لاغري شكم، مي‌توانيد صبح‌ها قبل از صبحانه يك قاشق غذاخوري از اين عرق را با يك ليوان آب مخلوط كرده و نوشيدني خود را تهيه كنيد. همچنين مي‌توانيد اين عرق را به عنوان يك نوشيدني گرم در طول روز مصرف كنيد

طريقه مصرف ريشه گياه بابا آدم
ريشه گياه بابا آدم را به شكل‌هاي مختلفي استفاده مي‌كنند.

دم كرده ريشه بابا آدم: در اين روش به اندازه ۵۰ گرم از ريشه گياه بابا آدم را به يك ليتر آب جوش اضافه مي‌كنند و مي‌گذارند براي مدت زمان ۲۰ دقيقه دم بكشد.

جوشانده ريشه بابا آدم: براي تهيه جوشانده ريشه بابا آدم، ۸۰ گرم از ريشه اين گياه دارويي را درون يك ليتر آب جوش مي‌ريزند و مي‌گذارند براي مدت زمان ۱۰ دقيقه روي حرارت بجوشد.

دم كرده ريشه بابا آدم و شيرين بيان:  30گرم از ريشه بابا آدم و ۳۰ گرم از شيرين بيان را در يك ليتر آب‌جوش مي‌ريزند و براي مدت نيم ساعت اجازه مي‌دهند تا دم بكشد. اين دم كرده براي تصفيه خون مناسب است و براي رسيدن به اين خاصيت از اين دم كرده روزانه سه فنجان بنوشيد.


حرف آخر جنگل استوايي ديان
در اين مطلب سعي كرديم همه آنچه درباره گياه بابا آدم و نگهداري آن لازم است بدانيد را براي شما تشريح كنيم، چنانچه مطلبي ناگفته مانده است و يا پرسشي در ذهن شماست كه نياز به مشاوره تخصصي روي گياه خود داريد، مي‌توانيد سوالات خود را از ذطريق سايت يا اينستاگرام با ما در ميان بگذاريد.. كارشناسان باتجربه جنگل استوايي ديان آماده پاسخگويي به سوالات شما هستند. جنگل استوايي ديان مشكل شما را بررسي مي‌كند و در صورت نياز غذاي گياه (كود)، سم و ساير ملزومات گياه را براي شما ارسال خواهند كرد. ضمن اينكه اگر زمان يا تخصص كافي براي رسيدگي به گياه خود را نداريد، مي توانيد از خدمات باغباني در پاكدشت – تهران (اعزام باغبان و گياه پزشك به محل شما) استفاده كنيد تا متخصصين ما با ابزار مورد نياز شما در محل شما حضور يابند و خدماتي مانند تشخيص بيماري، علت عدم رشد، تعويض خاك و گلدان، سم پاشي، كوددهي و يا حتي كاشت و … را به شما ارائه دهند.

خريد گياه و گل آپارتماني آنلاين – تحويل سريع 4 ساعته – پايينترين قيمت در كنار بالاترين كيفيت – جنگل استوايي ديان

 

سوالات متداول:
علت زرد شدن برگ هاي گياه بابا آدم چيست؟
زرد شدن و ريختن برگ هاي پايين گياه كه پژمرده هستن طبيعي است اما اگر چند برگ با همديگرزرد ميشوند احتمال افراط در آبياري و برعكس خشكي ديدن گياه فراوان است.

اگر برگها سفت هستند يا حاشيه برگها خشك شده است دليل اصلي آبياري كم باشد و اگر برگها پژمرده يا پوسيده هستند آبياري بيش از حد دليل مشكل است.

روش نگهداري گياه بابا آدم چگونه است؟
از آنجايي كه بابا آدم يك گياه گرمسيري و جنگلي است، بايد همواره در خاكي مرطوب زندگي كند. آبياري او را به نحوي ساماندهي كنيد كه خاك در تمام ايام سال كمي رطوبت داشته باشد، اما اجازه ندهيد كه كاملا خشك يا غرقاب شود. در فصل زمستان، ميزان رشد او كم خواهد شد، پس بايد ميزان آبياري را كمي كاهش دهيد. مهم‌ترين بازه براي چك كردن تغييرات خاك، هنگام تغيير فصل در آستانه بهار و پاييز است.

بابا آدم را در گلداني با خاك متخلخل و داراي زه كشي مناسب بكاريد. مي‌توانيد دو قسمت خاك بنفشه آفريقايي را با خاك گلدان معمولي تركيب كرده يا از مخلوط بخش‌هاي مساوي زغال سنگ، پرليت، پيت و خاك گلدان استفاده كنيد.

اين گياه زيبا در نور درخشان و غيرمستقيم خورشيد رشدي چشمگير خواهد داشت. يك پنجره كه نور مستقيم را دريافت نمي‌كند، مانند پنجره‌هاي شمالي يا شرقي، مي‌تواند محلي عالي براي زندگي بابا آدم باشد. اگر داراي يك فضاي بيروني مانند حياط، پاسيو، بالكن و … هستيد، مي‌توانيد در فصول گرم سال او را به خارج از خانه منتقل كنيد. از آنجايي كه بابا آدم براي انسان‌ها و حيوانات خانگي سمي است، مكاني را براي او انتخاب كنيد كه دور از دسترس كودكان و حيوانات باشد.

بابا آدم از بالا بودن رطوبت محيط بسيار لذت مي‌برد. گلدان او را بر روي يك سيني حاوي سنگريزه‌ و آب قرار دهيد. اين سنگريزه‌ها سطح زيرين گلدان را درست بالاي آب نگه مي‌دارند و مانع از تماس مستقيم آنها با يكديگر مي‌شوند. اين سيستم با تبخير آب، هواي اطراف گياه را كاملا مطبوع و مرطوب مي‌كند.

مي‌توانيد تمامي گياهان گرمسيري خود را در كنار هم قرار دهيد؛ اين نزديكي كمك مي‌كند تا محيطي مرطوب‌تر براي آنها ايجاد شود. براي تكميل كردن اين منطقه كوچك، بهتر است يك دستگاه مرطوب كننده هوا نيز در كنار آنها قرار دهيد.

همانطور كه از توصيفات ما مشخص است، بهترين مكان براي او، مرطوب‌ترين مكان است! اگر در حمام خود پنجره نورگيري داريد، مي‌توانيد بابا آدم را در لبه آن پنجره قرار دهيد. آنجا هم نور كافي دريافت مي‌كند و هم از رطوبت ناشي از دوش آب، كاملا راضي خواهد بود.

سالي سه الي چهار بار، به او كود مايع مخصوص گياهان آپارتماني بدهيد. هر چند سال يكبار كه ريشه او بيش از حد فشرده شد، گلدان او را تعويض كنيد. (نشانه‌هاي اين اتفاق شامل خروج ادامه ريشه از زير گلدان و رد شدن سريع آب از خاك است. زيرا ريشه آنقدر فشرده شده است كه توانايي جذب آب را ندارد.) قبل از كاشت گياه در گلداني جديد با خاكي تازه، حتما ريشه را به خوبي چك كنيد. اگر بخشي با رنگ متفاوت، پژمرده يا فاسد شده در آن وجود داشت، حتما آن را با كمك يك چاقوي تيز ببريد.

ممكن است بابا آدم شكوفه نيز بدهد، اما شكوفه‌هاي او خيلي ماندگار و جذاب نيستند. شكوفه‌هاي بسيار ريزي كه در ميان برگچه‌هاي كم رنگ رشد كرده و با بخش‌هاي سفيد يا سبزروشن احاطه شده‌اند.

روش تكثير گياه بابا آدم چگونه است؟
براي كاشت گياه بابا آدم بايستي خاكي غني و داراي زهكشي خوبي را انتخاب كنيد و خاك كمي شل باشد.

تكثير گياه بابا آدم از طريق ريزوم ها انجام مي شود و بهترين زمان براي كاشت بابا آدم فصل بهار است. اگر پاجوش ها ريشه دارند با خاك اطرافشان با چاقوي تيز جدا كنيد و در گلدان جديد بكاريد.

خواص گياه بابا آدم چيست؟
ريشه گياه بابا آدم خواص درماني زيادي دارد.ريشه هاي اين گياه داراي موادي مانند پتاسيم ، كلسيم ، منيزيم ، آهن ، تانن و ويتامين B6 , C است.

گياه بابا آدم طبع سرد دارد كه به صورت دم كرده و جوشانده استفاده ميشود.

اين گياه براي تقويت سيستم ايمني بدن و تصفيه خون ودرمان نقرس و درمان كم خوني موثر است.

گياه بابا آدم چيست؟
بابا آدم يك گياه زينتي است كه به عنوان يكي از گياهان پرطرفدار در باغ‌ها و مناطق سرسبز كشورمان شناخته مي‌شود. نام علمي اين گياه Ficus benjamina است و از خانواده Moraceae مي‌باشد.

اين گياه از چه خواصي برخوردار است؟
گياه بابا آدم به عنوان يكي از گياهان دارويي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. برخي از خواص اين گياه شامل بهبود سلامت پوست، كنترل قند خون، كاهش درد عضلاني و مفصلي، درمان نقرس و كمك به لاغري مي‌باشد.

آيا بابا آدم مضر است؟
گياه بابا آدم از لحاظ علمي به عنوان يك گياه دارويي معتبر شناخته مي‌شود. با اين حال، در صورت مصرف بيش از حد، ممكن است عوارض جانبي از جمله تهوع، استفراغ و اسهال رخ دهد. همچنين، برخي افراد به اين گياه حساسيت دارند و ممكن است باعث آلرژي شوند.

چگونه مي‌توان بابا آدم را پرورش داد؟
گياه بابا آدم به راحتي در مناطق گرم و مرطوب قابل پرورش است. براي پرورش آن، بهتر است از خاك غني و مرطوب استفاده كنيد و در زميني كه داراي زهكش خوبي باشد، آن را كاشت كنيد. همچنين نور كافي براي رشد اين گياه بسيار مهم است و بهتر است در محيطي كه نور خورشيد بيشتري دارد، قرار داده شود. براي آبياري نيز بهتر است از آب نرم و با كيفيت استفاده كنيد تا خاك بهتر جذب آب كند و گياه بهتر رشد كند.

چگونه مي‌توان از بابا آدم استفاده كرد؟
از برگ‌هاي بابا آدم براي درمان بيماري‌هاي مختلف، مانند نقرس، التهابات پوست، خارش و … استفاده مي‌شود. براي استفاده از بابا آدم، بايد از عرق، خشك شده يا روغن آن استفاده كنيد. همچنين اين گياه در تهيه محصولات آرايشي مانند كرم، لوسيون و شامپو نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

آيا بابا آدم مي تواند به عنوان درماني براي بيماري‌هاي خاصي استفاده شود؟
گياه بابا آدم به دليل دارا بودن خواص ضد التهابي، ضد عفوني كننده، آنتي باكتريال و آنتي اكسيداني، براي درمان بسياري از بيماري‌ها مانند نقرس، آسم، زگيل، خارش پوست، التهابات مفاصل، سردرد، بي خوابي و … مفيد است.


برچسب‌ها: باباآدم، بابا آدم، گياه باباآدم، گياه بابا آدم، خريد بابا آدم، خريد باباآدم،

بازدید:

[ ۱ ]